Eigenaardige dans...reizen

2 januari 2024 - Mallapur, India

Alleen reizen is als een eigenaardige dans met de dood, een excentrieke spiegel van afscheid nemen. Het betekent het loslaten van de weefsels van het leven, de verstrikkende draden van gewoonten en vertrouwde structuren. Het ego, als een behaaglijk fort van zelfbehoud, wordt ontmanteld, en je bevrijdt niet alleen jezelf maar laat ook anderen los van hun verwachtingen.

In het voorbereidende ritueel met de Guru, ben ik geleid naar een staat van innerlijke vrijheid, een thuis waar ik mijn volledige toewijding kan schenken aan de bijeenkomst van 10.000 voor wereldvrede. Reizen is niet slechts een fysieke verplaatsing; het is een diepgaand innerlijk proces, een introspectieve reis die de dynamiek van het innerlijke landschap verkent.

Als een pelgrim ben ik getraind om de ballast van het verleden af te werpen, om met lichtheid door het heden te bewegen en de toekomst te omarmen. Het is een spirituele reis waarin ik, in een vreemd soort parallel, de dood ontmoet om opnieuw te worden geboren in de essentie van mijn ware zelf.

Het is een zoektocht naar vrede, niet alleen voor mijzelf maar voor de hele wereld. Het vereist een diepe duik in de innerlijke dynamiek, het begrijpen van de complexe dans tussen gedachten, emoties en de stilte die daartussen ligt. Alleen door onszelf volledig te bevrijden, kunnen we de wereld helpen bevrijden van de last van conflicten.

En zo reis ik, niet slechts met een fysiek paspoort, maar met een spirituele kaart die de onontdekte terreinen van innerlijke vrede onthult. Het is een reis die me leidt naar een ontmoeting met anderen, niet gebonden door grenzen, maar verbonden door een gedeeld streven naar vrede en harmonie.

"Enjoy your life and be happy. Being happy is of the utmost importance. Success in anything is through happiness. More support of nature comes from being happy. Be happy, healthy, and let all that love flow through your heart." - Maharishi, 1987